wtorek, 11 października 2011

Olej kokosowy - produkt wielofunkcyjny

Oleju kokosowego używam już dobrych kilka miesięcy i ciągle jestem nim zachwycona. Najbardziej zadowala mnie fakt, iż produkt ten spełnia u mnie kilka funkcji.

Kilka właściwości oleju kokosowego:
  • ma działanie antybakteryjne, antygrzybicze, antywirusowe,
  • świetnie nawilża skórę i włosy, 
  • poprawia ukrwienie skóry głowy, co może zahamować nadmierne wypadanie włosów, eliminuje łupież,
  • zawiera antyoksydanty, które pomagają w zwalczaniu wolnych rodników (dzięki czemu spowalnia się proces starzenia),
  • przyśpiesza gojenie się ran,
  • pobudza przemianę materii i co więcej jego używanie nie przyczynia się do odkładania tkanki tłuszczowej tj. jest to przy innych olejach.

Osobiście używam oleju jako maseczkę na włosy. Najczęściej wmasowuje produkt we włosy, skórę głowy i pozostawiam go na całą noc. Efekty: włosy są ogólnie w lepszej kondycji, lepiej nawilżone, mniej się rozdwajają. Nie mam też problemu ze zmyciem oleju, u mnie wystarczy jedno mycie. Nie zaobserwowałam też szybszego przetłuszczania się włosów. Olej stosuję również jako oliwkę do ciała. Smaruje się nim zaraz po kąpieli, bardzo lubię jego słodki zapach. Działa na mnie jak aromaterapia i co więcej nie podrażnia mojej wrażliwej skóry. Produkt można stosować również miejscowo, na najbardziej przesuszone miejsca np. skórę łokci itp. Zdarza mi się używać olejku do zmywania makijażu i także z tym zadaniem olej radzi sobie bardzo dobrze.


Używam wersji nierafinowanej, dzięki czemu olejek ma specyficzny, słodki zapach. Aż chce się go zjeść :) Aby wydostać produkt z butelki wystarczy kilka minut ogrzewać go w gorącej wodzie. 200 ml produktu kosztuje 20 zł.

Pozdrawiam i zapraszam do obserwowania mojego bloga :)

4 komentarze:

  1. też go ma, ale na razie czeka na swoją kolej. teraz wykańczam amlę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A gdzie można taki olej kupić? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawa jestem jakby poradził sobie z moimi włosami :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za każdy komentarz i serdecznie pozdrawiam :)